Reklamowanie się w internecie poprzez stronę internetową to bardzo popularne i często wykorzystywany sposób. Wiele jednak osób podchodzi do niego z pewną dozą nieufności. Mogą powodować je niejasności czy obawy o konieczność posiadania pewnych umiejętności technicznych. W tym tekście prezentujemy pięć powodów dla których warto reklamować się w internecie właśnie poprzez stronę internetową.

Google to „kopalnia klientów” a strona internetowa to „kilof”

Pierwszym powodem, dla którego zdecydowanie, warto promować się w sieci poprzez własną stronę internetową, jest fakt, że wyszukiwarka Google jest kopalnią klientów. Jest to centralne miejsce w sieci i największa strona internetowa, z której codziennie korzystają miliardy użytkowników. Również w Polsce większość internautów wszystkie informacje wyszukuje właśnie w wyszukiwarce Google. My sami również sięgamy po nią jeśli chcemy zrobić zakupy internetowe, znaleźć firmę handlowo-usługową czy zapoznać się z ciekawymi produktami. Wyszukiwarka Google jest zatem najważniejszym miejscem w internecie, w którym nie powinno nas zabraknąć jeśli chcemy pozyskiwać klientów z sieci i reklamować się w online.

Reklamowanie takie daje również bardzo duży potencjał. Jeśli stworzymy poprawną witrynę, a także będziemy ją regularnie ją pozycjonowali, istnieje duża szansa, że znajdziemy się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania pod konkretnymi hasłami tematycznymi i będziemy często odnajdywani przez użytkowników.

W wielu przypadkach wejście do internetu z własną stroną WWW przenosi biznes na inny poziom. Jest to szczególnie zauważalne przy małych markach lokalnych, które generują bardzo mały dochód. Wchodząc do internetu, często osiągają one nawet wielokrotnie większe zyski i mogą stawać się markami globalnymi. Bardzo często większość ich usług jest świadczona w internecie poprzez sprzedaż wysyłkową czy internetową sprzedaż usług lokalnych.

Strona www jest naszą własnością – hosting, domena, serwer

Kolejnym ważnym powodem dla którego, warto reklamować się w sieci poprzez własny serwisu www, jest fakt, że strona internetowa jest naszą własnością. Uruchamiając profesjonalny serwis internetowy, to my wykupujemy domenę, a także hosting i projekt witryny. Te trzy elementy sprawiają, że mamy pełną kontrolę nad naszym serwisem i miejscem, w którym reklamujemy się w sieci. Jest to bardzo ważne w porównaniu z innymi metodami reklamy, gdzie promujemy się w miejscach należących do innych osób i marek.

Reklamując się na własnej witrynie, przede wszystkim nie musimy przestrzegać regulaminu i zasad panujących w innych miejscach. Bardzo często są one niejasne, a także niekomfortowe dla nas. Posiadając własny serwis, możemy wykorzystywać go w dokładnie taki sposób, w jaki chcemy bez ogrzanych ograniczeń.

Nie musimy również obawiać się o zawieszenie kampanii reklamowej, wykasowania konta czy innych negatywnych sytuacji. Jest to szczególnie ważne jeśli posiadamy duże grono odbiorców lub opieramy się na konkretnym w sposobie pozyskiwania klientów np. na kampaniach reklamowych. Jeśli zostaniemy zablokowani, możemy ponieść bardzo dotkliwe straty finansowe, a także wizerunkowe, które będzie bardzo trudno nam odrobić w przyszłości. Posiadając własną stronę internetową, nie ma możliwości, aby została ona zablokowana czy usunięta z dnia na dzień. Możemy zatem pozyskiwać klientów, zapewniając sobie regularny napływ odbiorców do naszej marki. Inne sposoby promocji i sprzedaży w internecie również są korzystne i mają wiele plusów, ale to właśnie reklama na naszej stronie internetowej powinna stanowić podstawę wszystkich innych uzupełniających działań.

Stwórz własną stronę bo to inwestycyjny charakter reklamy

Jednym z najważniejszych plusów reklamowania się poprzez własną stronę www jest inwestycyjny charakter reklamy. Na reklamę w takiej formie nie wydajemy środków bezpowrotnie, a inwestujemy w naszą witrynę. Oprócz przyniesienia doraźnych korzyści przez budżet reklamowy dodatkowo wzmacniamy i budujemy nasz serwis internetowy, który pomoże w przyszłości pozyskiwać nam większe ilości klientów.

Jest bardzo korzystne szczególnie w porównaniu z kampaniami reklamowymi, gdzie po wydaniu konkretnego budżetu i po uzyskaniu konkretnego klienta nie mamy żadnych innych profitów z przeprowadzenia kampanii reklamowej. Pozyskując jednak klientów poprzez stronę internetową, oprócz wygenerowania sprzedaży tworzymy rzecz, która będzie pomocna nam przy pozyskiwaniu klientów w przyszłości.

Promując się w internecie, wykorzystujemy efektywnie nasz budżet reklamowy, a co za tym idzie, obniżamy koszty reklamy i pozyskania klienta. To z kolei pozwala na większy zarobek i reinwestycję w reklamę. Idąc dalej tym tokiem rozumowania, możemy reklamować się jeszcze silniej i jeszcze skuteczniej generując kolejne sprzedaże. Wartością dodaną reklamy przez naszą stronę w internecie jest zatem ułatwianie sobie procesu reklamowego w przyszłości. Jest to bardzo ważne zwłaszcza przy dużych budżetach reklamowych, gdzie wydajemy ogromne sumy pieniędzy i chcemy uzyskać jak najwięcej profitów.

Ważną informacją przy tej zalecie promowania się w internecie poprzez stronę www, jest fakt, że możemy inwestować w nasz serwis w dowolny sposób. Najczęściej działając w biznesie, nie możemy konkretnie określić sum czy dat wydatków i jest bardzo nieporęczne. Inwestując w naszą stronę internetową, możemy np. okazjonalnie czy regularnie przeznaczać różne sumy. Jest to szczególnie wygodne dla właścicieli firm, które się rozwijają i muszą podejmować trudne decyzje — jakie inwestycje przeprowadzać w danym momencie. Nie zawsze osoby te, mogą pozwolić sobie na przeznaczenie dużych kwot w celach reklamowych, a muszą pamiętać również o rozwoju samej marki i produktów. Strona internetowa może pozostawać przez dłuższy czas bez dużego i intensywnego inwestowania, a następnie zostać doinwestowana dużą kwotą.

Tworząc i pozycjonując stronę internetową, możemy również zastosować sposób promocji dostosowany do naszej sytuacji. Nie musimy na to wydawać dużych sum, a jedynie takie kwoty, które pozwolą nam na osiągnięcie celu. Jeśli zależy nam jedynie na prostym serwisie wizytówkowym na który będziemy kierowali ruch z sieci, będziemy mogli go stworzyć już za kilkaset złotych bez konieczności regularnego wydawania środków. Jeśli z kolei chcemy zbudować duży serwis internetowy, będziemy mogli robić to regularnie w kolejnych krokach bez konieczności wydawania dużej jednorazowej sumy.

Możliwość zamówienia usługi tworzenia stron www lub darmowy kreator

Elementem, który sprawia, że promowanie się poprzez stronę internetową w sieci jest niezwykle korzystne, jest możliwość zamówienia takiej usługi w agencjach marketingowych, interaktywnych czy SEO. Wiele osób widząc zalety posiadania własnego serwisu internetowego, chciałoby pozyskiwać klientów właśnie w taki sposób. Często nie posiadają one odpowiedniej wiedzy technicznej oraz tej związanej z digital marketingiem. Możemy jednak promować się w internecie i pozyskiwać klientów bez konieczności posiadania takiej wiedzy oraz czerpać ze wszystkich korzyści, jakie daje nam własny serwis internetowy.

Na rynku funkcjonuje wiele agencji, a każdy typ oferuję stworzenie i prowadzenie strony internetowej. Oferty te mają różny charakter – począwszy od stworzenia prostej strony wizytówkowej po poprowadzenie dużego serwisu i intensywne pozycjonowanie w wyszukiwarce Google. Elastyczność ofert agencji marketingowych jest widoczna również pod kątem finansowym. Stworzenie i prowadzenie strony internetowej możemy zamówić już od kilkudziesięciu złotych miesięcznie bez praktycznie górnego limitu.

Nie musimy również posiadać jakiekolwiek wiedzy z zakresu technicznego lub marketingowego. Wystarczy skontaktować się z daną agencją marketingową i zamówić stronę www. Specjaliści agencji zajmą się wszystkimi elementami i wdrożą serwis w taki sposób, aby przynosił nam korzyści. Wystarczy jedynie określić, na czym nam zależy oraz ewentualne nasze preferencje, które zostaną uwzględnione w projekcie. Korzystając z usług specjalistów, możemy również liczyć na efektywne działania reklamowe, co również wpłynie pozytywnie na stosunek wydatków do zysków.

Zamówienie usługi tworzenia i prowadzenia stron internetowych jest również dobrą inwestycją, gdyż przeważnie przez taki wydatek zyskamy dużo więcej, aniżeli moglibyśmy wypracować samodzielnie, zajmując się reklamą marki. Oznacza to, że wydanie środki na prowadzenie strony internetowej będą generowały dużo większe zyski aniżeli pozorne oszczędności, które otrzymamy reklamując się samodzielnie w sieci.

W sieci znajdziemy też wiele darmowych kreatorów w których założymy stronę samodzielnie.

Elastyczny sposób prezentacji oferty

Ważnym plusem reklamowania się poprzez własną stronę internetową jest możliwość przedstawienia oferty w elastyczny sposób. Strona internetowa nie ma w tym względzie sobie równych, a jak wiemy, prezentacja oferty jest niezmiernie ważna i bezpośrednio wpływa na podjęcie decyzji zakupowej. W przeciwieństwie do innych platform np. mediów społecznościowych na własnej stronie internetowej możemy zaprezentować nasz produkt w dokładnie taki sposób, w  jaki chcemy. Nie jesteśmy ograniczeni liczbą znaków, konkretnymi formami contentu czy objętością. Możemy również korzystać z różnych szablonów, a także form prezentacji praktycznie bez żadnego ograniczenia.

Strona internetowa daje zatem w tym względzie bardzo dużo możliwości. Sposób zaprezentowania oferty możemy dobierać adekwatnie do grup docelowych, w których się reklamujemy, naszych możliwości, preferencji czy pomysłu na reklamę. Możemy zatem w pełni wykorzystać potencjał promocji i przedstawić nasz produkt w jak najlepszym świetle. Jest to ważne szczególnie przy produktach, które należy prezentować graficznie, interaktywnie czy poprzez materiały wideo, aby ukazać ich wszystkie zalety. Często reklamując się w internecie na inne sposoby np. poprzez banery reklamowe, nie mamy możliwości pokazania wszystkich zalet naszego produktu, co na stronie internetowej jest bardzo proste.

Własna strona internetowa daje również możliwość wyróżnienia się na tle konkurencji w internecie i zaprezentowania produktów w taki sposób, w jaki nie prezentuje ich żadna inna marka. Możemy stworzyć np. wirtualne spacery na naszej stronie, które nie są praktycznie używane stricte do promocji biznesu, a jedynie czasami są uzupełnieniem dobrej wizytówki na Google Maps. Możemy również używać wysokojakościowych zdjęć w dużej rozdzielczości i tworzyć zapierające dech w piersiach interaktywne animacje, które z kolei dość trudno wdrożyć na innych platformach.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.