Reklama w internecie. Sprawdź, jak musisz przygotować markę do promocji, zanim zaczniesz promocję firmy w internecie

reklama w internecie

Rozpoczęcie reklamowania marki w sieci to bardzo podniosły moment, w którym pokładamy wiele nadziei. Bardzo często efekty są zaskakująco dobre, a my możemy cieszyć się sporym napływem z nowych klientów. Równie często nie planujemy jednak przygotowywać się na rozpoczęcie promocji, uruchamiając jedynie reklamę, co może mieć bardzo negatywne skutki. W tym tekście podpowiadamy dlaczego i jak należy przygotować się na rozpoczęcie digital marketingu, aby w pełni wykorzystać potencjał reklamy.

Dlaczego musimy przygotować się na rozpoczęcie promocji firmy w internecie?

Mówiąc o rozpoczęciu reklamowania się w internecie, bardzo często zapominamy o tym, aby przygotować się na ten moment. Musimy przygotować markę w taki sposób, aby mogła przyjąć sprowadzony ruch i w pełni wykorzystać potencjał reklamy.

Jeśli tego nie zrobimy i nie zadbamy odpowiednio o przygotowanie marki do promocji, przede wszystkim będziemy musieli zmierzyć się z bardzo dużą liczbą klientów, których nie będziemy w stanie obsłużyć. Będzie to powodowało marnotrawienie potencjału reklamy i trudu, jaki włożyliśmy w digital marketing. Często będziemy tracili konkretne pieniądze, gdyż nie będziemy mogli zrealizować wszystkich zleceń i zamówień. Nieprzygotowanie marki do działań reklamowych z pewnością odbije się również negatywnie wizerunkowo. Niezadowoleni klienci którzy będą musieli czekać na realizację zamówienia niestandardowo długo lub nie otrzymają go w terminie, będą negatywnie nastawieni do naszej marki. W przyszłości przeważnie nie zrobią drugi raz zakupów w naszym sklepie internetowym i nie skorzystają z naszej oferty. Na rynku działa wiele marek, a więc zawiedzeni klienci nie będą mieli żadnego powodu, aby próbować kupić u nas produkty po raz kolejny. Możemy również zetknąć się z falą negatywnych komentarzy niezadowolonych osób, które nie mogły skorzystać z promocji lub otrzymały nieprawidłowe zamówienie. Nagły napływ zbyt dużej liczby klientów może wprowadzić w naszej marce chaos, a także spowodować nawet paraliż.

Samo przygotowanie marki do rozpoczęcia promocji internetowej jest bardzo proste i polega jedynie na kilku czynnościach, a także określeniu jak będziemy się promowali. Świadome działania reklamowe będą miały za zadanie głównie pomagać kontrolować i przewidywać napływ nowych klientów do marki, a także odpowiadać na prognozy.

Zadbaj o odpowiednią ilość towaru i pracowników

Pierwszym elementem, o który musimy wykonać jeśli chcemy przygotować się na rozpoczęcie promocji, jest zadbanie o odpowiednią ilość towaru. Niezależnie od tego czy prowadzimy tradycyjny sklep internetowy, wykorzystujemy dropshipping czy działamy w inny sposób, powinniśmy zadbać o to, aby móc szybko i sprawnie realizować duże ilości zamówień. Powinniśmy również sprawdzić ewentualne możliwości zamówienia towarów z hurtowni lub opcje alternatywne. Dzięki temu nie będziemy narażeni na konieczność czasowego zawieszenia działalności czy informowanie klientów o dłuższym czasie oczekiwania.

Powinniśmy również przygotować adekwatnie odpowiednie ilości materiałów, które będą potrzebne nam do pakowania przesyłek. Jest to często element pomijany, planując nową kampanię reklamową, często stający się wąskim gardłem poprzez który nie możemy realizować zamówień.

Jeśli prowadzimy tradycyjną markę stacjonarną i zatrudniamy pracowników, powinniśmy również dobrze rozplanować grafiki swoich podwładnych. Warto wstępnie zapytać się czy pracownicy będą mogli pracować w większym wymiarze godzin i umówić się z nimi na większy zakres pracy. Jeśli tego nie zrobimy, bardzo często może okazać się, że będzie brakowało nam rąk do pracy, gdyż pracownicy nie będą mogli pracować nadgodzin. Warto również zorientować się nieco wcześniej nad możliwością okazjonalnego zatrudnienia — dorywczo pracowników przed planowanym zwiększonym ruchem. Możemy robić to np. przed świętami czy właśnie przed wdrożeniem nowych kampanii reklamowych jeśli spodziewamy się, że przyniosą one dobre rezultaty i przyciągną nowych klientów.

Reklama marki – przygotuj stronę internetową

Ważną rzeczą, o którą powinniśmy zadbać jeśli zaczynamy promowanie się w internecie, jest przygotowanie odpowiednio naszej strony internetowej. Powinniśmy zatem sprawdzić jej ogólny stan i poziom optymalizacji pod kątem użytkowników. Powinniśmy usunąć wszystkie błędy i nieprawidłowości, które się na nich znajdują, a także wdrożyć wszystkie potrzebne zmiany. Rozpoczęcie promowanie się w internecie głównie oznacza zwiększony ruch i pozyskiwane na naszą witrynę dużej ilości odbiorców. Nawet jeśli wszystkie osoby przybywające na naszą stronę www nie zostaną naszymi klientami, muszą skorzystać z naszej strony w sposób komfortowy. Bardzo duży ruch może często sparaliżować witrynę i uniemożliwić jej działanie.

Kluczowym elementem jest upewnienie się, że nasza witryna będzie mogła jednocześnie przyjmować duże ilości użytkowników i będzie mogła obsługiwać spore ilości wejść na stronę w tym samym czasie. Możemy skontaktować się z osobą prowadzącą witrynę lub bezpośrednio zweryfikować to w hostingu.

Stronę internetową, warto przygotować również pod kątem user experience na zwiększone zainteresowanie naszą marką. Warto postawić na nowe wpisy blogowe, aktualizować ofertę, a także dodać nowe możliwości płatności. Dobrym pomysłem jest również zoptymalizowanie kart sprzedażowych, na których prezentowane są produkty. Możemy też wprowadzić dosprzedaż produktów, czyli sprzedaż komplementarną oferującą dodatkowe produkty powiązane z głównym kupowanym przez klienta. Optymalizacja witryny pod kątem sprzedażowym, technicznym i user experience z pewnością zwiększy nasze zyski i będzie dobrą inwestycją na przyszłość.

Wprowadzaj digital marketing etapowo

Jeśli zamierzamy rozpocząć reklamowanie się w internecie lub wdrożenie dużej kampanii digital marketingowej, powinniśmy wszystkie nasze działania wdrażać etapowo. W tym momencie niezbędny jest plan, który będziemy wykonywali. Powinien uwzględniać on etapowe zwiększanie intensywności i działań promocyjnych. Jest to bardzo ważne, gdyż nigdy do końca tak naprawdę nie możemy przewidzieć jak zareagują odbiorcy na naszą reklamę i jak dużym powodzeniem będzie cieszyła się nasza promocja. Wprowadzając kampanię reklamową etapowo, będziemy mogli już po pierwszych godzinach lub dniach reklamy, zorientować się jak bardzo popularna jest nasza reklama. Będziemy widzieli to po napływie nowych klientów, ilości złożonych zamówień czy zapytań wysłanych do naszej marki.

Działając w ten sposób, możemy przewidzieć jak będzie zwiększał się napływ klientów gdy będziemy intensyfikować nasze działania reklamowe. Będziemy mogli zatem wzmocnić promocję w taki sposób, aby zainteresowanie naszymi produktami nie przerosło naszych możliwości operacyjnych. Z drugiej strony jeśli na początku naszych działań promocyjnych nie potrafimy już obsługiwać nowych zamówień, nie będziemy wdrażali kolejnych reklam i nie będziemy intensyfikowali naszych działań promocyjnych.

Jeśli od razu „w ciemno” przeznaczymy wszystkie nasze środki na reklamę, może okazać się, że duża część z nich się po prostu zmarnuje, gdyż nie będziemy potrafili obsłużyć klientów którzy przyszli do naszej firmy zachęceni reklamą. Nie będą oni czekali zbyt długo na realizację zamówień czy uzupełnienie towaru przez naszą markę i przejdą do konkurencji. Jest to zdecydowanie najgorszy scenariusz, w którym wydajemy środki na reklamę i skutecznie pozyskujemy klientów, ale nie potrafimy ich obsłużyć i zarobić pieniędzy na tym fakcie.

Dobrym pomysłem jest wdrażanie jedynie małej części naszych działań reklamowych na początku, a następnie podnoszenie intensywności. Działając w ten sposób, możemy rozpocząć reklamę od 20%–30% naszych możliwości, a jeśli zauważymy, że nadal jesteśmy w stanie obsługiwać nowych klientów, będziemy mogli po prostu zwiększyć ilość wyświetlanych reklam czy przeznaczyć większy budżet na działającą już kampanię reklamową.

Porada: Stopniowe uruchamianie reklamy internetowej ma również drugi ważny plus. Jeśli nie zauważymy pewnych błędów i niedociągnięć w początkowej fazie reklamy, jeśli przeznaczymy wszystkie nasze środki na promocję, mogą się one w całości zmarnować. Rozpoczynając działania reklamowe na mniejszych sumach, będziemy mogli zweryfikować również w praktyce czy reklama działa poprawnie i funkcjonuje tak jak zakładaliśmy. Nigdy nie można przewidzieć działania kampanii reklamowej, a najlepszym sposobem na to jest sprawdzenie jej w praktyce w początkowej fazie na małych sumach.

Pomyśl o dużej liczbie zapytań – scoial media, facebook seo, content marketing generują spory ruch

Bardzo ważnym aspektem rozpoczęcia promocji marki w sieci jest przygotowanie się na dużą liczbę zapytań odnośnie naszych usług, marki i produktów. Osoby, które będą przechodziły na naszą stronę internetową, przeważnie będą miały wiele pytań odnośnie realizacji usługi, dostawy czy kosztu transakcji. W takim wypadku powinniśmy maksymalnie uprościć udzielanie odpowiedzi i zadbać o to, aby użytkownicy w krótkim czasie otrzymali wszystkie informacje. Możemy zrobić to na kilka sposobów i ułatwić sobie tak pracę w firmie.

Przede wszystkim powinniśmy zadbać o odpowiedni dział FAQ. Jest to sekcja pytań i odpowiedzi, gdzie potencjalni klienci, mogą otrzymać krótką i konkretną odpowiedź na dane pytanie. Warto umieścić ją w widocznym miejscu na stronie internetowej tak, aby potencjalni klienci mogli bardzo prosto i szybko skorzystać z tego modułu. Należy również umieścić w nim wszystkie pytania i odpowiedzi, na które odpowiadamy osobiście. Jeśli zadbamy o ten element, będziemy mogli znacząco zmniejszyć Ilość bezpośrednich zapytań i oszczędzić sporo czasu.

Dobrym rozwiązaniem jest również wprowadzenie czat bota, który będzie rozmawiał z naszymi klientami i udzielał im wszystkich odpowiedzi na zadawane pytania. To proste i tanie rozwiązanie, które z jednej strony zadowoli użytkowników którzy, mogą porozmawiać o naszej ofercie, a z drugiej strony dla właścicieli marki, którzy nie muszą odpowiadać samodzielnie na każde pytanie.

Rozpoczynając promocję marki w internecie, powinniśmy również zaoferować w widocznym miejscu kilka kanałów komunikacji dla naszych potencjalnych klientów. W tym celu warto podać telefon, a także adres e-mail i formularz kontaktowy. O ile to możliwe powinniśmy podać również Messenger lub czat na którym potencjalni klienci mogliby porozmawiać z nami. Wszystko to sprawi, że użytkownicy będą mogli zadać nurtujące ich pytania, a my szybko będziemy mogli usunąć wątpliwości zakupowe. Obawy te często są głównym powodem negatywnej decyzji zakupowej. Jeśli rozwiejemy je u potencjalnych klientów, znacznie łatwiej przyjdzie im dokonanie zakupów w naszym sklepie internetowym lub zamówienie usługi w naszej marce.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *