Pozycjonowanie stron www

Pozycjonowanie to czasochłonny i skomplikowany proces, który jednak przynosi wiele wymiernych korzyści. Każdy, kto myśli o rozwoju biznesu w sieci, chce docierać do nowych klientów, promować swoją markę w internecie lub prowadzić bloga, który będzie chętnie czytany przez użytkowników z grupy docelowej powinien wdrożyć do strategii marketingowego działania SEO.

Pozycjonowanie stron www wymaga od właściciela strony, SEO-wca i wszystkich osób uczestniczących w procesie (m.in. programistów, copywriterów, grafików, analityków) współdziałania i kompleksowego podejścia. Chcesz uzyskać wyższe pozycje w wyszukiwarce, budować rozpoznawalność marki i pozyskiwać nowych klientów? Skontaktuj się z nami: umiemy w SEO!

Czym jest pozycjonowanie stron internetowych?

SEO, czyli Search Engine Optimization, to zbiór różnorodnych działań w obrębie strony (on page) oraz poza nią (off page), które mają pomóc w osiągnięciu jak najwyższych pozycji w bezpłatnych wynikach wyszukiwania na pożądane frazy kluczowe. Pozycjonowanie stron www w wyszukiwarce jest ważne, ponieważ na witryny, które wyświetlają się w pierwszej dziesiątce wyników organicznych trafia więcej użytkowników potencjalnie zainteresowanych ofertą aniżeli na te, które znajdują się na kolejnych stronach. Częściej użytkownicy zmieniają frazę wpisaną w wyszukiwarkę niż przeklikują dalsze karty w Google.

Celem pozycjonowania strony internetowej, jak i sklepu czy bloga, jest to, by znalazły się one wysoko w wynikach wyszukiwania na pożądane frazy. Przykład: prowadzisz sklep meblowy – stacjonarny w Szczecinie oraz internetowy. Dzięki pozycjonowaniu na frazy: „sklep meblowy Szczecin” czy „salon meblowy Szczecin” klienci dotrą do Twojego sklepu w Szczecinie. Za sprawą pozycjonowania na frazy „sklep meblowy online”, „tanie meble do kuchni” itp. trafisz do odbiorców bez względu na lokalizację – oczywiście, jeśli będzie ono przeprowadzone prawidłowo i skutecznie. Wpływ na to ma wiele czynników, które omówimy w dalszej części tego tekstu.

Dlaczego pozycjonowanie jest ważne?

Za sprawą pozycjonowania strony, więcej użytkowników będzie mogło ją znaleźć w bezpłatnych wynikach wyszukiwania (zwanych organicznymi, naturalnymi), a tym samym zapoznać się z ofertą firmy, usługami, produktami, wydarzeniami czy innymi treściami, które znajdują się w witrynie. Im więcej użytkowników wchodzi na stronę, tym większa jest szansa na wzrost dochodów. Pozycjonowanie stron www stanowi uzupełnienie strategii marketingowej. Poza tym jest jeszcze wiele innych powodów, dla których warto zainwestować w tego typu działania.

  • Poprawa widoczności – lepiej wypozycjonowane witryny docierają do zdecydowanie większej liczby użytkowników aniżeli te zlokalizowane na kolejnych podstronach. Użytkownicy lubią otrzymywać informacje i oferty, których poszukują w możliwie najkrótszym czasie i w najbardziej przystępnej formie. Gdy trafią na to, czego potrzebują, podejmują decyzję zakupową i przerywają swoje dalsze poszukiwania, więc zyskujesz bezcenną przewagę konkurencyjną!
  • Większe grono potencjalnych klientów – im lepiej widoczna strona w wynikach wyszukiwania, tym więcej osób na nią zajrzy. Zwiększa się więc szansa, że zdecydują się na Twoje usługi czy produkty, ale też, że zapamiętają Twoją markę. Tym samym kolejną korzyścią jest lepsza rozpoznawalność marki – strony znajdujące się w czołówce kreują wokół siebie wizerunek specjalistów w danej dziedzinie, co ma korzystny wpływ na postrzeganie marki przez odbiorców.
  • Większy ruch organiczny na stronie i wyższa konwersja – wyższa pozycja w organicznych wynikach wyszukiwania ma znaczenie dla ruchu na stronie. Trafiają na nią odbiorcy, którzy są faktycznie zainteresowani Twoją ofertą (wpisują frazy, które ściśle wiążą się z Twoimi produktami, usługami). Poza tym im większy ruch będzie pochodził z bezpłatnych wyników wyszukiwania i z refferrali, tym bardziej będziesz mógł ograniczyć budżet przeznaczony na płatne kampanie.

Kto powinien zdecydować się na pozycjonowanie stron www?

Zwiększenie widoczności zalecane jest różnym witrynom – stronom firmowym, blogom, sklepom, bez względu na branżę i zakres działania. Pozycjonowanie może odbywać się na polu lokalnym, ogólnopolskim, jak i globalnym.

  • Warsztaty samochodowe, salony kosmetyczne i fryzjerskie, stacjonarne sklepy, restauracje, przychodnie i inne placówki czy firmy świadczące usługi stacjonarnie powinny zdecydować się na pozycjonowanie pod frazy kluczowe lokalne. Tutaj przede wszystkim skupiamy się na frazach kluczowych, powiązanych z daną lokalizacją – może to być fraza + miasto, fraza + województwo, fraza + dzielnica (np. fryzjer Wrocław Krzyki), a dodatkowo należy zadbać o wizytówkę Google.
  • Sklepy internetowe, usługodawcy działający w wielu regionach, jak np. agencje marketingowe, firmy fotowoltaiczne, radcy prawni, barmani, powinny być pozycjonowane pod frazy ogólne (sklep z zabawkami, zabawki dla dzieci online) lub też z uwzględnieniem wielu regionów (np. fotowoltaika małopolskie, fotowoltaika Szczecin, fotowoltaika Warszawa, pozycjonując się na całą Polskę). Z uwagi na większą konkurencyjność, czas potrzebny na znalezienie się na kluczowych pozycjach w wynikach organicznych jest dłuższy, a poza tym często potrzeba sporego budżetu i intensywnych działań.
  • Firmy działające na rynkach zagranicznych powinny prowadzić działania z uwzględnieniem specyfiki danego państwa i oczywiście w odpowiednim języku.

Jakie działania składają się na pozycjonowanie strony www?

Warto pamiętać, że strategia pozycjonowania będzie skuteczna wtedy, gdy zostanie starannie zaplanowana i dopasowana do konkretnej grupy odbiorców. Zakres podejmowanych działań jest uzależniony od wyjściowej kondycji serwisu, historii pozycjonowania, specyfiki branży czy działań realizowanych przez konkurencję.

Pozycjonowanie stron www to działania kompleksowe. Zacząć należy od stworzenia projektu i ustalenia planu działania. Nie obejdzie się bez poddania dokładnej analizie istniejącej strony internetowej, która ma być pozycjonowana lub też ustalenia koncepcji, jak ma ona wyglądać i co ma się na niej znaleźć (w przypadku nowych stron, migracji, przebudowy). Kolejną ważną kwestią jest analiza konkurencji – strony internetowej, oferty, fraz, na które się pozycjonuje. Działania te umożliwiają przygotowanie strategii SEO, dostosowanej do potrzeb konkretnego serwisu.

  • Działania on site

Działania on site obejmują działania wewnątrz serwisu, a ich zakres dostosowywany jest do potrzeb konkretnej witryny. Strony www różnią się, więc niezbędne jest opracowanie i wdrożenie indywidualnej strategii. Dotyczy to między innymi optymalizacji kodu, treści i grafik na stronie, poprawy struktury serwisu, linkowania. Niekiedy niezbędne jest stworzenie nowych warstw tekstowych (unikalnych, nasyconych frazami, o odpowiedniej długości i użytecznych z punktu widzenia odbiorców).

  • Działania off site

Działania off site obejmują prace zewnętrzne, które obejmują m.in. pozyskiwanie linków, które prowadzą do witryny z wartościowych serwisów. Ważna jest tutaj dywersyfikacja profili linków przychodzących i dbałość o to, by nie były to strony z „thin contentem”, spamerskie fora, słabej jakości zaplecza (tego typu linki niosą więcej strat niż korzyści!). Dzięki temu znacznie zmniejsza się ryzyko otrzymania filtra od Google, czyli kary nakładanej przez wyszukiwarkę na strony, które łamią wytyczne.

  • Raport z prowadzonych działań

Ważną częścią współpracy z agencją zajmującą się pozycjonowaniem stron internetowych są raporty. W agencji nie tylko oferujemy regularne raportowanie zrealizowanych przez nas działań, ale też na bieżąco konsultujemy pojawiające się wątpliwości, pozostając z Klientem w stałym kontakcie. Szczegółowe raporty stanowią nie tylko dowód wykonanej przez nas pracy, ale też pozwalają na rzetelną ocenę skuteczności na przestrzeni czasu. Dogłębnie analizujemy statystyki i wdrażamy niezbędne modyfikacje w strategii SEO Twojej witryny, gdy zajdzie taka potrzeba (np. zmiana wytycznych wyszukiwarki, rozbudowa strony itp.).

Pozycjonowanie strony internetowej z agencją SEO

Korzyści wynikające z pozycjonowania stron internetowych jest wiele. Dzięki współpracy z doświadczonymi SEO-wcami zwiększysz widoczność swojej witryny, dotrzesz do nowych odbiorców, zbudujesz rozpoznawalność swojej marki, wypromujesz swoje produkty i usługi, zyskasz wyższą konwersję i bezcenną przewagę konkurencyjną.

Inwestycja w SEO opłaca się w każdej branży – zarówno w przypadku biznesów stacjonarnych, jak i internetowych czy hybrydowych. Zakres działania, jak i cena pozycjonowania stron www uzależnione są od konkretnej witryny oraz potrzeb. Jeśli chcesz wiedzieć, co możemy Ci zaoferować, ile będzie Cię to kosztować i jakie efekty możesz osiągnąć – zapraszamy do kontaktu!