Pozycjonowanie stron kancelarii prawnych

Użytkownicy w internecie poszukują nie tylko produktów czy codziennych usług, ale często również namiarów na ekspertów czy specjalistycznych usług, potrzebnych w danym momencie. Do takowych niewątpliwie zalicza się pomoc prawną. Jak skutecznie docierać do osób potencjalnie zainteresowanych Twoimi usługami? Co zrobić, by klienci znaleźli stronę Twojej kancelarii? Jednym z najskuteczniejszych na to sposobów jest pozycjonowanie stron kancelarii prawnych. W Lencia.pl posiadamy bogate doświadczenie w tym zakresie. Poznaj naszą ofertę i dowiedz się, jak wygląda SEO dla kancelarii prawnych i adwokackich oraz jakie niesie korzyści.

    Optymalizacja stron kancelarii prawnych i adwokackich

    SEO dla kancelarii prawnych może być znaczącym sposobem na otrzymywanie nowych zapytań, a co za tym idzie – także nowych klientów. Optymalizacja strony kancelarii pod kątem wyszukiwarki internetowej polega wdrożeniu różnych działań, w efekcie czego znajdzie się ona wyżej w organicznych wynikach wyszukiwania na wybrane frazy kluczowe. Na podstawie naszego wieloletniego doświadczenia w branży opracowujemy indywidualną strategię dla Twojego biznesu

    Audyt strony kancelarii prawnej

    Optymalizacja stron kancelarii prawnych i adwokackich rozpoczyna się od audytu, czyli przeprowadzenia szczegółowej analizy istniejącego serwisu. Obejmuje ona szereg czynności analitycznych, które pozwolą wyznaczyć plan działań optymalizacyjnych dla strony WWW oraz wykażą ewentualne błędy, które wymagają poprawy.

    Optymalizacja treści na stronie kancelarii prawnej

    Po audycie następuje czas na wdrożenie zaleceń. Dotyczą one zarówno technicznych aspektów SEO, jak i optymalizacji treści, UX czy działań off-site. W Lencia.pl posiadamy doświadczenie w zakresie pozycjonowania stron kancelarii prawnych, stąd też doskonale wiemy, że jest to specjalistyczna i wymagająca branża, w której istotną rolę odgrywa merytoryczna opieka prawników nad stworzonymi treściami. Teksty na stronie nie tylko powinny być dobrze zoptymalizowane i nasycone właściwymi frazami kluczowymi, ale przede wszystkim aktualne, poprawne i interesujące.

    Techniczne aspekty SEO na stronie kancelarii prawnej

    Wskutek audytu powstaną również zalecenia, by zoptymalizować strukturę kodu i treści, aby były bardziej przyjazne robotom indeksującym (ma to znaczący wpływ na pozycję strony w wynikach organicznych). W pojęciu techniczne SEO kryją się właściwie wszelkie działania optymalizacyjne on-site i off-site z wyjątkiem treści. To m.in. linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne, optymalizacja grafik, certyfikat SSL, metatagi, przekierowania, prędkość ładowania strony, mobilność itd.

    Pozycjonowanie lokalne dla prawników

    Celem pozycjonowania kancelarii prawnych są:

    • poprawa widoczności strony w wynikach organicznych,
    • wzrost ruch na stronie,
    • zwiększenie ilości zapytań i konwersji, czyli pozyskiwanie potencjalnych klientów.

    Aby osiągnąć zamierzone efekty, zwykle stosowana jest strategia pozycjonowania lokalnego dla prawników, kancelarii prawnych i adwokackich. Wszystko dlatego, że potencjalni klienci najczęściej szukają pomocy prawników w swojej okolicy – np. miejscowości, dzielnicy.

    Lokalne SEO obejmuje zespół działań skupionych na frazach połączonych z konkretną lokalizacją i tym samym ściśle precyzuje, gdzie świadczone są usługi. Na widoczność w lokalnych wynikach wyszukiwania wpływ ma również wiele innych czynników, jak np. wizytówka Google Moja Firma, poprawne stosowanie rich snippets, optymalizacja strony internetowej czy opinie Google.

    Dlaczego warto zainwestować w SEO dla kancelarii prawnych?

    Zasady etyki zawodowej adwokatów i radców prawnych zabraniają reklamowania usług prawniczych. W marketingu internetowym zakaz ten dotyczy reklam Google Ads czy reklam w mediach społecznościowych. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, by prawnicy posiadali swoje strony www, na których przedstawią siebie, opiszą swoje usługi i udostępnią dane kontaktowe. Strona kancelarii, jak i jej pozycjonowanie, nie naruszają zasad etyki zawodowej, stąd też nie należy obawiać się kar za inwestycję w pozycjonowanie.

    Decydując się na pozycjonowanie na wybrane frazy, jak i optymalizację strony kancelarii prawnej pod wytyczne wyszukiwarki, zwiększasz widoczność swojej witryny w wyszukiwarce Google, a tym samym masz szansę trafić do swojej grupy docelowej i potencjalnych klientów.

    Poza tym odpowiednie prowadzenie strony może również budować renomę i rozpoznawalność kancelarii, a także stanowić cenne narzędzie edukacyjne dla odbiorców. Stąd też często zalecanym krokiem przy SEO dla prawników jest prowadzenie bloga, na którym można wykorzystać frazy edukacyjne i poradnikowe, odpowiadać na często zadawane pytania użytkowników czy wdrożyć strategię pozycjonowania long tail.

    Pozycjonowanie kancelarii prawnej z Lencia.pl

    Posiadanie strony internetowej przez prawników jest podstawą, ale warto pamiętać, że nie gwarantuje pożądanej konwersji i skutecznego pozyskiwania nowych klientów. Niezbędna jest jej optymalizacja oraz wdrożenie działań, dzięki którym witryna będzie mogła znaleźć się wysoko w ogranicznych wynikach wyszukiwania czy w mapach Google.

    Zakres pozycjonowania zależy przede wszystkim od budżetu, jakim na comiesięczne działania dysponuje kancelaria, jak i od konkurencyjności czy aktualnego stanu witryny. Czynniki te mają jednocześnie wpływ na cenę usługi. Jeśli chcesz wiedzieć, jak możemy Ci pomóc i ile to będzie kosztować – skontaktuj się z nami! Odpowiemy na Twoje wszelkie pytania i dokonamy bezpłatnej wyceny audytu, a następnie przedstawimy ofertę na pozycjonowanie strony www kancelarii prawnej. Skorzystaj z formularza kontaktowego, wyślij wiadomość e-mail lub zadzwoń.