Pozycjonowanie sklepów internetowych

Pozycjonowanie sklepów internetowych to strategia zakrojona na szeroką skalę, której celem jest wprowadzenie sklepu internetowego na kluczowe pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania na określone wyrażenia kluczowe. Pozycjonowanie może być prowadzone metodą tradycyjną, skupioną na głównych frazach (np. obuwie, sport, ubrania, żywność, fotografia, moda). Uzupełnieniem takiej strategii jest pozycjonowanie long tail, w którym wykorzystuje się frazy długiego ogona.

Która ze strategii pozycjonowania okaże się w przypadku Państwa sklepu internetowego bardziej skuteczna? Ocenę tego bierzemy na siebie. Bazując na szczegółowej analizie serwisu oraz własnym doświadczeniu i po zapoznaniu się z działaniami prowadzonymi przez konkurencję, wskażemy optymalne rozwiązania, których wdrożenie będzie miało na celu podniesienie pozycji sklepu internetowego w organicznych, bezpłatnych wynikach wyszukiwania.

W tym tekście postaramy się nieco rozjaśnić dosyć zawiłe zagadnienie, jakim jest pozycjonowanie sklepów internetowych, a wszystkich chętnych, którzy chcieliby wybić się ponad konkurencję i dotrzeć do jeszcze szerszej grupy odbiorców zapraszamy do kontaktu. W odpowiedzi zwrotnej prześlemy państwu darmową wycenę pozycjonowania.

Pozycjonowanie sklepu internetowego – od czego zacząć?

Pozycjonowanie sklepu internetowego może przynieść oczekiwane rezultaty w postaci zwiększonego ruchu i wyświetlania się serwisu na wysokich pozycjach w organicznych wynikach wyszukiwania jedynie wówczas, gdy wpierw zostaną wyeliminowane wszystkie błędy w strukturze serwisu i w treściach prezentowanych na poszczególnych podstronach. Sposobem na wskazanie katalogu błędów jest wykonanie profesjonalnego i szczegółowego audytu SEO. Jeżeli są Państwo zainteresowani otrzymaniem bezpłatnej wyceny audytu, zapraszamy do przesłania zapytania ofertowego.

Kolejny krok na drodze do sukcesu to optymalizacja witryny, czyli wprowadzenie zaleceń, jakie powstały po przeprowadzeniu audytu. Nie muszą się Państwo martwić o stronę techniczną – wszystkie kwestie optymalizacyjne bierzemy na swoje barki, a posiadane doświadczenie sprawia, iż jesteśmy w stanie przeprowadzić optymalizację każdego sklepu internetowego, niezależnie od tego, na jakim silniku jest postawiony.

Gdy już zostanie przeprowadzony audyt, a w życie zostaną wprowadzone zalecenia optymalizacyjne, to czas na przygotowanie szczegółowej strategii pozycjonowania. Opierać się będzie ona na zdywersyfikowanych działaniach, obejmujących zarówno rozbudowę treści na stronie o wartościowy content, jak i poszerzanie profilu linków. Istotne jest w tym przypadku określenie potrzeb grupy docelowej oraz dobranie optymalnej listy słów kluczowych, zarówno tych z nurtu głównego, jak i z długiego ogona.

Dlaczego warto pozycjonować sklep internetowy?

Chcąc osiągnąć zakładane cele biznesowe, warto sięgnąć po dostępne narzędzia, które przyczynią się do tego, że droga do osiągnięcia sukcesu będzie znacznie krótsza. Pozycjonowanie sklepów internetowych to sposób na realny wzrost widoczności firmy w sieci, jednak warto mieć na uwadze, że efekty nie pojawią się błyskawicznie. Priorytetem jest dla nas bezpieczeństwo prowadzonych działań oraz ich wysoka jakość przekładająca się na konkretne korzyści, które będzie można zaobserwować, gdy tylko strategia zostanie wprowadzona w życie.

Pozycjonowanie sklepu internetowego może przynieść następujące korzyści:

  • zwiększenie ruchu w witrynie,
  • lepszy współczynnik konwersji,
  • wyższe zyski,
  • budowanie relacji z klientem,
  • wzrost rozpoznawalności,
  • kreowanie wartościowego wizerunku firmy.

Kiedy warto rozpocząć pozycjonowanie sklepu internetowego?

Pozycjonowanie sklepu internetowego to propozycja skierowana do małych i dużych przedsiębiorców. Nie jest istotna wielkość biznesu, jaki Państwo prowadzicie. Nawet niewielki sklep ma szansę stanąć w szranki z dużą konkurencją, oczywiście pod warunkiem, że strategia pozycjonowania zostanie zaplanowana w odpowiedni sposób. Może i nie uda się doprowadzić do sytuacji, w której taki sklep będzie wyświetlał się w TOP 3 na frazy główne, jednak z pewnością uda się zwiększyć ruch na stronie wykorzystując pozycjonowanie przy pomocy fraz z długiego ogona, dzięki którym można zdobyć wartościowych użytkowników zainteresowanych konkretnymi produktami oferowanymi przez Państwa sklep internetowy.

O pozycjonowaniu serwisu warto pomyśleć zarówno w przypadku, gdy biznes działa od kilku lat, jak i gdy strona dopiero powstaje. W tej drugiej sytuacji dobrym pomysłem będą także konsultacje SEO, podczas których można dowiedzieć się, w jaki sposób stworzyć strukturę sklepu, tak by w przyszłości ułatwić jego pozycjonowanie.

Oddaj pozycjonowanie sklepów internetowych w ręce specjalistów

Prowadzenie skutecznego pozycjonowania może doprowadzić do wybicia się serwisu na kluczowe frazy w organicznych wynikach wyszukiwania. Będzie to skutkowało liczniejszymi odwiedzinami internautów, a także zwiększonym współczynnikiem konwersji. Zapraszamy Państwa do przesłania zapytania o bezpłatną wycenę pozycjonowania. Mamy doświadczenie w optymalizacji i pozycjonowaniu sklepów internetowych opartych o różne silniki – żaden z nich nie stanowi dla nas tajemnicy!