Pozycjonowanie long tail

Pozycjonowanie to proces, którego celem jest umieszczenie stron internetowych, sklepów oraz blogów jak najwyżej w rankingu organicznych wyników wyszukiwania. Warto zdawać sobie sprawę, iż działanie takie powinno być nastawione na efekty długofalowe. Jedynie właściwie dobrana strategia pozycjonowania, kompleksowa optymalizacja strony oraz nieustanna weryfikacja prowadzonych działań przybliżą do sukcesu.

Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą pozycjonowania metodą długiego ogona. Poniżej postaramy się w możliwie najbardziej przystępny sposób, wyjaśnić to, czym jest pozycjonowanie, z jakich powodów warto zastosować jak najszerszą dywersyfikację prowadzonych działań i dlaczego w sytuacji, gdy strona znajduje się na odległych pozycjach w rankingu wyszukiwania, to nie cieszy się dużą ilością odwiedzin użytkowników.

Zapraszamy po darmową wycenę pozycjonowania. Skontaktuj się z nami, a przekonasz się, iż jesteśmy w stanie stworzyć strategię idealnie dopasowaną do wielkości Twojej strony oraz branży, w jakiej działasz.

Pozycjonowanie long tail – co to takiego?

Pozycjonowanie strony internetowej na główne frazy jest nie tylko czasochłonne, ale też w niektórych, bardzo konkurencyjnych branżach, może okazać się mało skuteczne, a przy tym generuje duże koszty. Warto zwrócić uwagę na to, iż każda osoba zajmująca się profesjonalnym wykonywaniem fotografii na uroczystościach rodzinnych chciałaby się wyświetlać w TOP 10 na hasło fotograf. Ile jest takich osób w skali całego kraju? Lekko licząc, będzie to przynajmniej kilkuset profesjonalistów. Natomiast miejsc na pierwszej podstronie wyników wyszukiwania jest tylko dziesięć. Kalkulacja wydaje się zatem prosta – każdy, kto chce zwiększyć ruch na stronie pochodzący z organika, powinien zainteresować się frazami long tail.

Długi ogon to nic innego, jak frazy kluczowe złożone z kilku wyrazów. O wiele dokładniej precyzują ofertę, przez co do serwisu trafiają użytkownicy, którzy faktycznie są zainteresowani konkretną ofertą. Skutek tego łatwo zauważyć w internetowych statystykach serwisu. Spada współczynnik odrzuceń, za to poprawia się konwersja.

Frazy long tail – jak optymalnie je dobrać?

Pojedyncze frazy z długiego ogona może i nie wpływają na duży przyrost odwiedzin, jednak gdy zsumuje się wszystkie frazy long tail, to z łatwością można zauważyć, za jak spory odsetek wejść na stronę pochodzących z ruchu organicznego mają wpływ. Uzupełniając pozycjonowanie fraz głównych wyrażeniami z długiego ogona, trzeba zwrócić szczególną uwagę na ich optymalny dobór.

Podejmując współpracę z nami, nie muszą Państwo zaprzątać sobie głowy takimi sprawami. Przygotujemy szczegółową strategię na podstawie przeprowadzonego wywiadu, analizy konkurencji i drobiazgowego zapoznania się z obszarem działalności firmy. Oczywiście jesteśmy także otwarci na wszelkie sugestie z Państwa strony.

Jednak gwoli wyjaśnienia, warto wskazać kilka sposobów na to, w jaki sposób budować strategię pozycjonowania long tail. Jak będą się przedstawiały frazy z długiego ogona na przykładzie wspomnianego wcześniej fotografa?

Do takich wyrażeń można w szczególności zaliczyć:

  • fotograf na komunię Kraków,
  • fotograf plener weselny małopolska,
  • fotograf wesele 2020 rok wolne terminy,
  • fotograf sesje rodzinne w plenerze.

To tylko kilka przykładów fraz, nad którymi powinien pochylić się każdy fotograf, któremu zależy na tym, aby na jego stronę trafiali klienci faktycznie zainteresowani ofertą.

Kiedy zdecydować się na pozycjonowanie long tail?

Zbyt niska efektywność pozycjonowania prowadzonego tradycyjnymi metodami powinna skłonić do refleksji nad ogólnymi założeniami, jakie zostały przyjęte podczas planowania strategii. Może to najwyższy czas, aby zainteresować się pozycjonowaniem fraz z długiego ogona? Jeżeli chcą państwo zasięgnąć konsultacji SEO w tym zakresie, to zachęcamy do kontaktu poprzez formularz zamieszczony na stronie.

Pozycjonowanie klasyczne, long tail, Google Ads czy kampanie w mediach społecznościowych?

Chcesz, aby na Twoją stronę trafiało jak najwięcej klientów, jednak nie możesz się zdecydować, na jakie działania marketingowe postawić? Pamiętaj, że pozycjonowanie długiego ogona wcale nie musi wykluczać się z pozycjonowaniem w stylu klasycznym! Co więcej, może być jego doskonałym uzupełnieniem, które wygeneruje dodatkowy ruch na Twojej stronie i przyczyni się do tego, że trafią na nią klienci faktycznie zainteresowani konkretną ofertą.

Pozycjonowanie long tail to nieodłączny element kampanii marketingowej nastawionej na zwiększenie zysków firmy. Doskonale uzupełnia się z kampanią linków sponsorowanych Google Ads, a także z promocją firmy w mediach społecznościowych. Dołączenie pozycjonowania do prowadzonych dotychczas działań sprawi, iż koszty płatnych reklam znacznie spadną, ponieważ na niszowe frazy strona internetowa (za sprawą optymalizacji) sama wskoczy na kluczowe i satysfakcjonujące pozycje.

Pozycjonowanie long tail dla wymagających

Zapraszamy po darmową wycenę. Już przy pierwszym kontakcie rozwiejemy wszelkie wątpliwości co do zasadności rozszerzenia pozycjonowania o frazy pochodzące z długiego ogona. Zastanawiasz się, czy ta metoda sprawdzi się w Twojej branży? Pozwól, że odpowiemy na wszystkie Twoje pytania. Napisz maila lub wypełnij formularz kontaktowy.