Pozycjonowanie lokalne

W czasach gdy konkurencja w wirtualnym świecie rośnie w siłę, a starania o to, aby wyświetlać się na kluczowego frazy, na strategicznych miejscach w organicznych wynikach wyszukiwania stają się coraz bardziej zacięte, korzystanie z usług pozycjonowania nie jest niczym nadzwyczajnym. Zarówno gracze największego kalibru, jak i niewielki rodzinne firmy, dokładają wszelkich starań, aby odpowiednio zoptymalizować stronę internetową pod kątem robotów wyszukiwarek oraz zgodnie z wytycznymi Google odnośnie użyteczności dla użytkowników. Zawiłe metodologie SEO, dzięki ogólnodostępnym szkoleniom (zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą rozbudowanych szkoleń SEO) stają się dostępne szerokim rzeszom odbiorców.

W niektórych branżach i przy określonych sposobach prowadzenia biznesu znacznie więcej można ugrać nie na pozycjonowaniu fraz ogólnych, lecz na pozycjonowaniu lokalnym. Czym jest pozycjonowanie lokalne? W największym skrócie można powiedzieć, iż jest to ogół działań z zakresu on-page i off-page, które mają na celu wypromować witrynę w taki sposób, aby wyświetlała się ona wysoko w wynikach wyszukiwania na frazy geolokalizacyjne (czyli takie, których jednym z elementów składowych jest nazwa miasta lub konkretnego regionu).

W dalszej części artykułu przedstawimy Państwu szczegółowe informacje, dotyczące tego czym jest pozycjonowanie lokalne oraz jak dzięki niemu można rozwinąć biznesowe skrzydła, a już teraz zachęcamy do wypełnienia formularza kontaktowego w celu otrzymania bezpłatnej oferty na pozycjonowanie lokalne Państwa firmy.

Pozycjonowanie lokalne – kiedy warto po nie sięgnąć?

Jak już wspomnieliśmy na wstępie, pozycjonowanie lokalne, to jeden z obszarów naszej działalności, w którym posiadamy bogate doświadczenie. Lata praktyki sprawiają, iż jesteśmy w stanie wypromować każdą firmę na lokalnym rynku w wyszukiwarce Google. Zależy nam na tym, aby byli Państwo zadowoleni z osiąganych pozycji na frazy połączone z miastem czy regionem. Warto jednak zdawać sobie sprawę z tego, iż pozycjonowanie lokalne polecane jest tylko dla określonej grupy przedsiębiorców.

Jeżeli obszarem działania Państwa firmy jest cała Polska (tak się dzieje, chociażby w przypadku sklepu internetowego), to wówczas pozycjonowanie lokalne nie jest strategią, która może przynieść optymalne korzyści. Prowadząc sklep internetowy, warto rozważyć pozycjonowanie metodą długiego ogona, dzięki czemu można wypromować konkretne produkty, na przykład te objęte najwyższą marżą.

Pozycjonowanie lokalne sprawdzi się za to idealnie w przypadku firm, które działają na określonym obszarze. W tym miejscu szczególną uwagę należy poświęcić branży usługowej – hydraulicy, warsztaty samochodowe, lokalne restauracje czy fryzjerzy – to właśnie oni mogą najwięcej ugrać na pozycjonowaniu regionalnym.

Kto może skorzystać z pozycjonowania lokalnego?

W przypadku gdy oferta Państwa firmy skierowana jest wyłącznie do odbiorców na określonym terenie (na przykład do mieszkańców Warszawy), to pozycjonowanie lokalne może w znaczny sposób przyczynić się do zwiększenia obrotów w Państwa firmie. Założenie Google jest bowiem takie, aby użytkownik poszukujący np. warsztatu samochodowego otrzymał w odpowiedzi witryny serwisów działających w okolicy, w jakiej się obecnie znajduje.

Jak łatwo się domyślić, pozycjonowanie regionalne najlepiej sprawdzi się w branży usługowej. Jeżeli w zakresie Państwa działalności znajduje się:

  • gastronomia,
  • hotelarstwo,
  • kosmetyka,
  • fryzjerstwo,
  • mechanika samochodowa,
  • naprawa urządzeń elektrycznych.

to zapraszamy po darmową wycenę pozycjonowania lokalnego. Dzięki odpowiednim działaniom i strategii skrojonej na miarę można uzyskać zadowalające wyniki w zakresie pozycjonowania strony na określony region.

Wizytówka Google Moja Firma

Niezwykle istotnym elementem, który odgrywa kluczową rolę przy pozycjonowaniu lokalnym, jest posiadanie prawidłowo wypełnionej i zoptymalizowanej wizytówki Google Moja Firma. Podstawowe informacje, jakie powinny się w niej znaleźć, to między innymi:

  • dane adresowe,
  • numer telefonu,
  • szczegóły dotyczące branży, w jakiej działa firma,
  • godziny otwarcia.

Warto także uzupełnić bardziej szczegółowy opis, umożliwić klientom dodawanie opinii (im więcej opinii, tym większa szansa na zdobycie kolejnych klientów). Korzystnie na odbiór profilu przez użytkowników wpłynie również uzupełnienie wizytówki o zdjęcia.

Pozycjonowanie lokalne – dlaczego warto nam zaufać?

Przedsiębiorca, który działa na lokalnym rynku, powinien w pierwszej kolejności zabiegać o klientów ze swojej okolicy. Pozwoli to na zbudowanie solidnej bazy wiernych kontrahentów. Widoczność strony na poziomie lokalnym jest niezwykle ważna, ponieważ wiele osób, szukając zwłaszcza usługodawców, jest zainteresowana wyłącznie firmami mającymi siedzibę w niedalekiej okolicy.

Dzięki nam Państwa firma ma szansę na to, aby stać się liderem na lokalnym rynku usług. Pozycjonowanie lokalne przełoży się na wzrost odwiedzin witryny, a to z kolei poskutkuje zwiększonymi zyskami. Doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, jak cenny jest każdy klient i dołożymy wszelkich starań, by Państwa firmowa strona internetowa była dostępna dla jak najszerszej grupy użytkowników lokalnych.