Kampanie SEM

Kampanie SEM stanowią segment marketingu internetowego związany z wyszukiwarkami internetowymi. Zasadniczo składają się one z dwóch głównych elementów: SEO, czyli pozycjonowania strony oraz PPC, czyli płatnych kliknięć w link prowadzący do serwisu. Kampanie SEM stanowią konkurencyjną formę promocji firm, ponieważ są skuteczne, mierzalne i elastyczne.

Zainwestuj w skuteczny kanał marketingowy, by pozyskiwać nowych klientów, budować rozpoznawalność marki i zapadać w pamięci odbiorcom. Z naszą pomocą podniesiesz konwersję w sklepie internetowym, zachęcisz użytkowników do odwiedzania swojej strony internetowej i odnotujesz wiele innych efektów, które przełożą się na biznesowy sukces. Dowiedz się, jak możemy Ci pomóc i zdecyduj się na kampanie SEM z Nami!

    Jak działają kampanie Google Ads?

    Kampanie Google Ads stanowią niezwykle skuteczny sposób na promocję firmy w sieci. Z wyszukiwarki Google korzysta znakomita większość internautów, którzy każdego dnia wpisują w nią miliony zapytań. Widoczność witryny w bezpłatnych wynikach wyszukiwania jest pożądana, jednak nie zawsze się to udaje – np. ze względu na dużą konkurencyjność czy różne inne czynniki rankingowe. Alternatywą jest więc wybór płatnych kampanii Google Ads, które pozwolą na znalezienie się na szczycie strony z wynikami wyszukiwania na pożądane hasła.

    Należy jednak mieć na uwadze, że Google Ads jest systemem umożliwiającym płatną reklamę w Google nie tylko w wynikach wyszukiwania, lecz również na stronach odwiedzanych przez użytkowników (w sieci wyszukiwani Google). Płatności za kampanie następują na różne sposoby – m.in. płatność za kliknięcie (CPC), płatność za 1000 wyświetleń, płatność za obejrzenie (CPV), płatność za konwersję (CPA). Sposób rozliczania wybierany jest przed startem kampanii SEM.

    Jakie są możliwości płatnej reklamy Google?

    • Reklamy w wynikach wyszukiwania
    • Reklamy produktowe w wynikach wyszukiwania
    • Reklamy na stronach odwiedzanych przez użytkowników
    • Remarketing dynamiczny
    • Remarketing w wyszukiwarce
    • Reklamy na platformie YouTube
    • Reklamy na poczcie Gmail
    • Reklamy w aplikacjach

    Komu polecane są kampanie SEM?

    Kampanie SEM warto wybrać w przypadku nowych stron internetowych, które jeszcze nie generują ruchu z organicznych (bezpłatnych) wyników wyszukiwania. Na efekty pozycjonowania strony zwykle trzeba zaczekać kilka miesięcy, a kampanie Google Ads znacząco skracają czas potrzebny na dotarcie do odbiorców. Tym samym kampanie te polecane są również, gdy chcemy odnotować efekty działań reklamowych w krótkim czasie (np. promocja produktów świątecznych czy wejście nowego produktu na rynek). Kampanie SEM stanowią poza tym doskonałe uzupełnienie pozycjonowania stron (SEO) i są zalecane dla każdego biznesu – sklepów internetowych, biznesów stacjonarnych, stron ofertowych usługodawców itd.

    Kiedy opłaca się reklama Google Ads?

    System reklamowy Google Ads daje szerokie możliwości kreowania przekazu reklamowego, stąd też niezbędne jest stworzenie indywidualnie dopasowanej do marki i jej potrzeb strategii marketingowej. Należy tutaj uwzględnić cel reklamy, jak i budżet, który firma jest w stanie przeznaczyć na jego realizację.

    Aby reklama była skuteczna, niezbędna jest odpowiednia optymalizacja kampanii. Na to, czy będzie ona skuteczna i jaki będzie jej koszt, wpływ ma wiele czynników, wśród których wyróżnić możemy:

    • trafność reklamy (czy odpowiada na zapytania użytkowników),
    • trafność słów kluczowych,
    • jakość strony internetowej, do której kieruje reklama,
    • historyczny współczynnik CTR reklamy,
    • historyczne wyniki konta Google Ads.

    Istotną zaletą kampanii Google Ads jest mierzalność efektów i skuteczności reklam. W tym celu monitoruje się takie wskaźniki, jak: liczba kliknięć w reklamę (KPI), stosunek liczby kliknięć w reklamę w stosunku do liczby wyświetleń (CTR), zasięg reklamy (przede wszystkim reklamy video na YouTube).

    Korzyści z kampanii SEM

    • Dobrze zoptymalizowana kampania SEM daje szansę na znaczny zwrot z inwestycji i pozyskanie nowych klientów, którzy są realnie zainteresowani ofertą firmy.
    • Możliwość znalezienia się na szczycie wyników wyszukiwania Google nawet na bardzo konkurencyjne frazy.
    • Skuteczna promocja produktów w krótkim czasie, co w przypadku pozycjonowania najczęściej jest nieosiągalne.
    • Efekty odnotowywane natychmiast po uruchomieniu kampanii i możliwość mierzenia ich skuteczności.
    • Daje sporą elastyczność, jeśli chodzi o budżet na działania reklamowe.
    • Umożliwia zwiększanie świadomości marki wśród internautów.
    • Pozwala konkurować z dużymi rywalami na konkurencyjne frazy.

    Kampanie płatne SEM z Lencia.pl

    Jeśli zainteresowały Cię kampanie SEM i chcesz pozyskiwać ruch na swojej stronie z płatnych wyników wyszukiwania – skontaktuj się z nami. Przedstawimy wycenę działań i oszacujemy, jaki budżet będzie niezbędny, aby osiągnąć pożądane rezultaty z reklam Google Ads. Odpowiemy również na wszelkie pytania, które pojawiają się w związku z marketingiem internetowym. Skorzystaj z formularza kontaktowego lub zadzwoń.