Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym. Wykorzystaj SEO, FB Ads i Google Ads!

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym

Posiadanie sklepu internetowego i prowadzenie własnego biznesu to wymagające zadanie. Walka o klienta często jest długa skomplikowana. Niezależnie jednak od formy prowadzenia naszego e-sklepu istnieje kilka ciekawych sposobów w jakie możemy zwiększyć sprzedaż. Często może być to nawet wielokrotne zwiększenie sprzedaży, jeśli wcześniej nie korzystaliśmy z danego rozwiązania, a okaże się strzałem w dziesiątkę. Dobre wyniki, mogą pojawić się również, jeśli wykorzystamy odpowiednio dany sposób i zoptymalizujemy go. W tekście prezentujemy trzy sposoby na zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym, takie jak SEO, Facebook Ads, a także Google Ads.

SEO

Pierwszym sposobem na zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym jest SEO. Przeważnie, prowadząc nasz własny e-sklep wdrażamy pozycjonowanie strony internetowej w mniejszym lub większym stopniu. Czasami jednak nie robimy tego w ogóle, sprowadzając ruch na nasz sklepy z innych źródeł np. social mediów czy marketingu szeptanego i content marketingu. Mając, jednak już własny serwis internetowy zdecydowanie warto wykorzystać potencjał, jaki daje nam promowanie się w wyszukiwarce Google poprzez zwiększenie widoczności serwisu w danej kategorii tematycznej. Dzięki temu będziemy mogli pozyskiwać wielu nowych klientów, a także robić to efektywne finansowo. Inwestycja w pozycjonowanie w długim czasie jest bardzo korzystnym sposobem reklamy marki. Jak zatem możemy zwiększyć naszą sprzedaż przy pomocy z SEO?

Działania SEO będą polegały przede wszystkim na optymalizacji strony internetowej. Będzie to dostosowanie sklepu do wyszukiwarki Google, aby był widoczny pod najpopularniejszymi i dającymi klientów frazami w danej kategorii tematycznej. Wbrew pozorom pozycjonowanie sklepu internetowego nieco różni się od pozycjonowania stron WWW, gdyż kładzie nacisk na inne elementy, a także wykonywany jest z myślą o pozyskiwaniu klientów i sprzedaży. Dobrym przykładem może być położenie większej uwagi na część user experience, która zarówno będzie usprawnia działanie serwisu, ale będzie wpływa również na samą sprzedaż i klientów czy dobór pro sprzedażowych słów kluczwych. Mówiąc o konkretnych działaniach SEO, będzie to np.

  • stworzenie linkowania wewnętrznego
  • stworzenia responsywnej wersji witryny
  • przyspieszenie działania serwisu
  • stworzenie czytelnej struktury adresów URL

Pozycjonowanie strony internetowej zwiększa sprzedaż poprzez pozyskiwanie większej ilości ruchu organicznego. Wykorzystując ten sposób zwiększenia sprzedaży, nie bazujemy jedynie na ilości, ale i na jakości pozyskiwanego ruchu. Pozycjonujący stronę internetową, będziemy samodzielnie decydować podaj, jakimi frazami chcemy promować naszą witrynę i jakie osoby będziemy pozyskiwali na naszą stronę WWW. Słowa kluczowe możemy zmienić w trakcie procesu pozycjonowania i dostosowywać je w taki sposób, aby pozyskiwać klientów, którzy z dużym prawdopodobieństwem skorzystają z naszych usług.

Ogólnie istnieje kilka typów pozycjonowania — standardowe, lokalne, szerokie czy brandowe. Każdy z nich pomaga zatem pozyskiwać klientów przy nieco innych celach i sytuacjach. Będziemy zatem mogli dobrać najlepsze działania i pozyskiwać duże ilości ruchu organicznego. Plusem tego rozwiązania jest również fakt, że pozycjonowanie możemy łatwo zlecić agencji SEO, która posiada doświadczenie, wypracowane procesy, czy specjalistów w tym zakresie. Dzięki temu możemy łatwo i stosunkowo szybko zwiększać sprzedaż, która często będzie wielokrotnie wyższa, aniżeli opłata za wykupienie usługi tego typu.

Mówiąc o wykorzystywaniu SEO do zwiększenia sprzedaży w naszym sklepie internetowym, powinniśmy podkreślić, że jest to proces długofalowy. Warto wykorzystywać go zatem, jeśli zamierzamy wprowadzić przez długi czas nasz sklep internetowy i chcemy w niego inwestować. Na efekty związane z pozycjonowaniem strony i optymalizacją sklepu internetowego będziemy musieli poczekać od kilku do nawet kilkunastu miesięcy, choć często efekty te będą niezwykle atrakcyjne i z nawiązką wynagrodzoną nam czekanie. Pierwsze efekty, mogą pojawić się już nawet po kilku tygodniach, choć jest to niezwykle indywidualna sprawa.

Facebook Ads

Drugim sposobem na zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym jest wykorzystanie systemu reklamowego Facebook Ads. Jest wewnętrzny system reklamowy Facebooka, który umożliwia emitowanie reklam na FB, a także Instagramie (który jest własnością FB). System ten będziemy wykorzystywali do emitowania reklam różnego rodzaju w różnych częściach FB oraz IG. Następnie będziemy sprowadzali ruch z tych portali społecznościowych do naszego sklepu internetowego i próbowali przekształcić go w sprzedaż. Korzystając z Facebook Ads, możemy przeprowadzać kampanie reklamowe różnego rodzaju, co opisujemy poniżej. Warto zwrócić uwagę na to, że możemy emitować zarówno ogólny przekaz reklamowy, jak i promować plansze produktowe z konkretnymi produktami. System ten możemy zatem wykorzystywać zarówno do promocji marki, ale i bezpośredniej sprzedaży produktów. Jest to wygodne, gdyż można go dostosować do sposobu promocji i działania w sieci.

Na Facebooku możemy emitować zarówno posty, banery graficzne i wideo, pokazy slajdów, czy karuzele produktowe. Możemy imprezować je w różnych częściach serwisu, takich jak aktualności odbiorców, prawa kolumna, Messenger czy Marketplace.

Chcąc wykorzystać Facebook Ads do zwiększenia sprzedaży, powinniśmy przygotować profesjonalne materiały reklamowe, przemyśleć strategię reklamy, rozplanować odpowiednio budżet i zaplanować harmonogram, a także na bieżąco monitorować statystyki reklamy i optymalizować ją, jeśli będzie to konieczne. Musimy być również przygotowani na zwiększony napływ użytkowników przy rozpoczęciu kampanii FB Ads —  szczególnie jeśli przeznaczamy na nią duże środki.

Google Ads

Kolejnym sposobem na zwiększenie sprzedaży w naszym sklepie internetowym jest system reklamowy Google Ads. Jest to system reklamowy od Google działający na podobnej zasadzie, co FB Ads. Pozwala emitować promocję i reklamować się w wyszukiwarce Google, na YouTube, w sieci stron partnerskich Google Display Network, a także w szczególności — w zakładce Google Zakupy w wyszukiwarce Google. Są to z pewnością najpopularniejsze miejsca w internecie, a więc jeśli chcemy zwiększyć sprzedaż, musimy tam być. Pozwalają one również pozyskiwać duże ilości odbiorców — nawet tych niszowych, czy o bardzo skomplikowanym targetowaniu.

Szczególną uwagę w tym zestawie reklam, warto zwrócić na dwa rozwiązania. Przede wszystkim będą to płatne wyniki wyszukiwania w Google. Są to wyniki umieszczone nad listą organicznych wyników wyszukiwania z adnotacją „reklama”. Są one jednak chętnie używane i również posiadają tytułu, krótki opis, a także link do strony. W tej opcji będziemy płacili za kliknięcie w link i przejście użytkownika z wyszukiwarki na naszego sklepu internetowego. Każdy “klik” może wahać się od kilkudziesięciu groszy do kilkudziesięciu złotych w zależności od kategorii i popytu na reklamę. Dzięki temu możemy pozyskiwać spory ruch realnie zainteresowanych osób na nasz sklep internetowy. Jest to dużo prostszy sposób pozyskiwania klientów z Google – choć nieco droższy w porównaniu z pozycjonowaniem. W połączeniu jednak z SEO, reklama płatnych wyników w wyszukiwarce Google może dać tam bardzo dobre efekty — zwłaszcza na początku działalności, kiedy będziemy mogli liczyć na błyskawiczne efekty.

Google Shopping, to druga bardzo ciekawa i często niedoceniana kampania reklamowa oferowana w Google Ads. Jest to kampania zakupowa ukierunkowana na prezentację i sprzedaż konkretnych produktów, a nie wizerunkową promocję marki. Uruchamiamy ją standardowo w Google Ads. Dodatkowo musimy podać informacje o planowanych produktach w module Google Merchant Center. Nasze produkty będą następnie pojawiały się w zakładce Google Zakupy, w której coraz więcej osób szuka produktów w internecie. Produkty będą promowane także wyszukiwarce Google, na YouTube i w sieci Google Display Network w formie karuzel produktowych. W tej opcji odbiorcy będą mogli zobaczyć konkretne produkty na banerach reklamowych wraz z informacjami o nich, a także kliknąć na nie i przejść do konkretnej karty produktowej w naszym sklepie internetowym.

Podpowiedź: Zarówno promując się przez systemy reklamowe Facebook Ads jak i Google Ads powinniśmy zwrócić szczególną uwagę na targetowanie, czyli określenie odbiorców, którzy zobaczą naszą reklamą. To od tego elementu w dużej mierze zależy komu realnie będziemy wyświetlali naszą reklamę — czy będzie to wśród tych osób, które z dużym prawdopodobieństwem skorzystają z naszej oferty, czy w grupie przypadkowych osób gdzie prawdopodobieństwo takie będzie nawet znikome. Powinniśmy zatem zastanowić się, kto jest naszym potencjalnym klientem i dokładnie określić różne grupy odbiorców, a następnie kierować do nich ogólną lub spersonalizowaną reklamę.

Podpowiedź: Korzystając z tych systemów alarmowych, warto również wdrażać remarketing, czyli emitować reklamy do osób, które były już na naszej stronie internetowej. Polega on na zainstalowaniu kawałka kodu HTML na naszej stronie internetowej —  który będzie zbierał informacje o takich osobach, a następnie umożliwi wyemitowanie reklamy tylko tym osobom w Google Ads i Facebook Ads. Z pewnością zwiększy to szanse na sprzedaż w naszym e-sklepie.

Wykorzystaj je wszystkie

Jeśli mówimy o zwiększeniu sprzedaży w sklepie internetowym poprzez takie sposoby jak Facebook Ads czy Google Ads warto spróbować wykorzystać je wszystkie. Będzie to dobrym rozwiązaniem, jeśli działamy w niszowych lub wąskich kategoriach tematycznych, gdzie pozyskiwanie nowych klientów jest problematyczne. Możemy również działać w sposób na szeroką skalę, jeśli promujemy dużą globalną markę.

Nie musimy od razu inwestować we wszystkie wyżej wymienione sposoby zwiększania sprzedaży w sklepie internetowym. Możemy początkowo porównać w praktyce, jakie korzyści będziemy odnosili, wykorzystując poszczególne rozwiązania. Branża e-commerce jest niezwykle indywidualną branżą, gdyż dla każdej marki inny kanał wspierania sprzedaży może być inaczej atrakcyjny.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.